اسپاتیفای قابلیت چت را اضافه کرد؛ پیام‌رسان داخلی برای رقابت با شبکه‌های اجتماعی

شرکت «اسپاتیفای» (Spotify) قابلیت چت و پیام‌رسان داخلی را برای کاربران خود راه‌اندازی کرد. این ویژگی با هدف افزایش تعاملات اجتماعی درون‌برنامه‌ای، ابتدا در برخی کشورها و سپس به صورت جهانی عرضه می‌شود تا این پلتفرم را اجتماعی‌تر کند.

اسپاتیفای روز سه‌شنبه از قابلیت جدیدی رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد مستقیما با دوستان خود در داخل اپلیکیشن چت کنند. این اقدام، گامی مهم برای تبدیل اسپاتیفای به یک پلتفرم اجتماعی‌تر و افزایش تعاملات کاربران در محیط این برنامه است.

تا پیش از این، کاربران لینک‌های موسیقی و پادکست را از طریق پلتفرم‌های دیگر به اشتراک می‌گذاشتند. اما با ویژگی جدید، اسپاتیفای قصد دارد این تعاملات را به داخل اپلیکیشن خود بیاورد و تاریخچه محتوای اشتراک‌گذاری‌شده را نیز حفظ کند تا کاربران برای یافتن دوباره یک آهنگ دچار مشکل نشوند.

قابلیت چت اسپاتیفای چگونه کار می‌کند؟

هم‌اکنون این قابلیت تنها به صورت چت‌های یک‌به‌یک (خصوصی) در دسترس است و شما تنها می‌توانید با فردی گفتگو را آغاز کنید که پیش از این با او نوعی تعامل محتوایی داشته‌اید. برای مثال، اگر با کسی پلی‌لیست مشترک دارید یا در یک «جم» (Jam) یا «بلند» (Blend) شرکت کرده‌اید، می‌توانید برای او درخواست چت ارسال کنید. این قانون شامل افرادی که با شما در یک پلن «خانوادگی» (Family) یا «دونفره» (Duo) هستند نیز می‌شود. پس از ارسال درخواست، طرف مقابل باید آن را تایید کند تا گفتگو آغاز شود.

علاوه بر این، اگر فردی از طریق پلتفرم‌های دیگر مانند اینستاگرام، واتس‌اپ یا تیک‌تاک برای شما لینک اسپاتیفای ارسال کند، می‌توانید با کلیک روی آن، درخواست چت او را تایید کنید. امکان ارسال لینک دعوت برای شروع گفتگو نیز وجود دارد. این شرکت تاکید کرده است که قابلیت جدید، «مکمل» اشتراک‌گذاری خارجی است و قصد جایگزینی آن را ندارد.

امنیت و حریم خصوصی در پیام‌رسان اسپاتیفای

اسپاتیفای اعلام کرده است که پیام‌ها در حالت استراحت (at rest) و در حین انتقال (in transit) رمزنگاری می‌شوند؛ با این حال، این پیام‌ها از رمزنگاری سرتاسری (end-to-end encryption) برخوردار نیستند. این بدان معناست که خود شرکت می‌تواند به محتوای پیام‌ها دسترسی داشته باشد. اسپاتیفای صراحتا گفته است که پیام‌ها را برای جلوگیری از نقض قوانین خود بررسی می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند پیام‌های نامناسب را گزارش دهند تا توسط این شرکت بررسی شوند.

این حرکت در راستای اظهارات اخیر «گوستاو سودرستروم» (Gustav Söderström)، مدیر ارشد محصولات و فناوری اسپاتیفای است که گفته بود تجربه کاربری این اپلیکیشن بسیار تعاملی‌تر خواهد شد. با این حال، برخی کاربران از شلوغ شدن رابط کاربری اسپاتیفای شکایت دارند. خوشبختانه، اسپاتیفای این امکان را فراهم کرده است که کاربران بتوانند از مسیر Settings > Privacy and social، قابلیت پیام‌رسان را به طور کامل غیرفعال کنند.

این ویژگی در حال حاضر برای کاربران رایگان و پریمیوم بالای ۱۶ سال در برخی بازارهای آمریکای لاتین عرضه شده و قرار است در هفته‌های آینده در آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا، بریتانیا و استرالیا نیز در دسترس قرار گیرد.

مطالب بیشتر

دیدگاه‌تان را بنویسید