اسنپ‌تریپ به پینگ‌پنگ بازپرداخت وجوه مسافران پایان داد؛ بازپرداخت سفرهای لغو شده با تامین مالی داخلی

اسنپ‌تریپ اعلام کرد فرآیند بازپرداخت هزینه تمام سفرهای لغو شده پس از بحران ۲۳ خرداد و جنگ ۱۲ روزه را به اتمام رسانده است.

این شرکت تاکید می‌کند که این تسویه حساب، علی‌رغم بلوکه ماندن بیش از هزار میلیارد تومان از منابع مالی پلتفرم‌های گردشگری توسط ایرلاین‌ها و با اتکا به منابع داخلی گروه اسنپ، صورت گرفته است.

با آغاز درگیری‌ها و بسته شدن حریم هوایی کشور در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۴، صنعت گردشگری با موج گسترده‌ای از لغو پروازها، هتل‌ها و تورها مواجه شد. در پی این بحران، چالش اصلی برای پلتفرم‌های فروش آنلاین خدمات سفر، بازگرداندن وجوه به مسافران بود؛ چالشی که به دلیل عدم همکاری برخی تامین‌کنندگان، به خصوص شرکت‌های هواپیمایی، پیچیده‌تر شد.

به گفته مسوولان اسنپ‌تریپ، در حالی که ایرلاین‌ها و برخی تامین‌کنندگان دیگر منابع مالی پلتفرم‌ها را بلوکه کرده بودند، برخی از آن‌ها در رسانه‌ها به گونه‌ای اطلاع‌رسانی می‌کردند که گویا وجوه را پرداخت کرده‌اند. اما نکته‌ای که به آن اشاره نمی‌شد این بود که این “پرداخت” به صورت نقدی نبوده، بلکه در قالب اعتبار (Credit) به آژانس‌ها ارایه شده است؛ اعتباری که مشکل نقدینگی پلتفرم‌ها برای بازپرداخت فوری به مشتریان را حل نمی‌کرد.

اسنپ‌تریپ برای جلوگیری از تضییع حقوق کاربران و پایان دادن به نگرانی‌ها، با حمایت مالی شرکت مادر خود (گروه اسنپ)، راسا اقدام به تامین نقدینگی و تکمیل فرآیند بازپرداخت طی سه هفته اخیر کرده است. این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که این شرکت قصد دارد به صورت151 شفاف اعلام کند که بازپرداخت‌ها نه از محل وجوه بازگشتی توسط ایرلاین‌ها، بلکه از منابع داخلی خود شرکت تامین شده تا اعتبار این اقدام به نام تامین‌کنندگان تمام نشود.

براساس اعلام اسنپ‌تریپ، تمامی وجوه یا به حساب بانکی مسافران واریز شده یا به کیف پول آن‌ها در اسنپ‌تریپ منتقل شده است و کاربران از طریق پیامک در جریان وضعیت بازپرداخت خود قرار گرفته‌اند. تیم پشتیبانی این شرکت نیز برای رفع هرگونه مغایرت احتمالی، همچنان پاسخ‌گوی کاربران خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید