رونمایی «ریتون» از نسل دوم راهکار جامع بیمه‌گری؛ زیرساختی برای تحول دیجیتال صنعت بیمه

شرکت «ریتون»، حاصل همکاری «داتین» و «بیمه پاسارگاد»، از نسل دوم راهکار جامع بیمه‌گری خود (Core2) رونمایی کرد. این سامانه با معماری میکروسرویس، به دنبال ایجاد تحول دیجیتال و فراگیری مالی در صنعت بیمه کشور است.

شرکت ریتون که حاصل همکاری و مشارکت داتین و بیمه پاسارگاد است، وارد سومین سال فعالیت خود شده است. البته که فعالیت رسمی این مجموعه از سال ۱۴۰۳ آغاز شده اما در همین مدت کوتاه توانسته با نگاه متفاوت به حوزه فناوری بیمه، جایگاهی ویژه پیدا کند. نقطه عطف این مسیر، طراحی و توسعه نسل دوم راهکار جامع بیمه‌گری یا همان Core2 است؛ سامانه‌ای که می‌تواند بنیان تحول دیجیتال در صنعت بیمه کشور باشد.

فرهنگ فرزان، مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگوی مفصلی که با ریسک نیوز داشته علاوه بر شرح چشم‌انداز این شرکت، توضیح می‌دهد که در مسیر بیمه‌گری دیجیتال، ریتون با تمرکز بر معماری میکروسرویس و کٌرلس (Coreless)، خدمات دیجیتال جامع برای سه گروه ذی‌نفع کلیدی ارائه می‌دهد: مشتریان نهایی، شبکه فروش و کارشناسان صدور و خسارت. برای مشتریان، اپلیکیشن‌های موبایلی امکان خرید، مدیریت و دریافت خدمات بیمه‌ای در رشته‌های مختلف را بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم می‌کنند. برای شبکه فروش و کارشناسان هم پکیج‌های نرم‌افزاری توانمندساز طراحی شده تا فعالیت‌هایشان سریع‌تر و ساده‌تر انجام شود. این رویکرد ضمن افزایش دسترسی و فراگیری مالی، خدمات بیمه‌ای را امن، سریع و کاربرپسند می‌کند. در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانیم.

در آستانه سه سالگی شرکت ریتون هستیم. شما در این مدتی که فعالیت خودتان را در بازار بیمه آغاز کرده‌اید تلاش کردید تا حرف جدیدی برای گفتن داشته باشید و فعالیت‌های متمایزی نسبت به سایر بازیگران و رقبایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، انجام دهید. برای سوال اول، چشم‌انداز و ماموریت‌های ریتون را عنوان کنید.

بیش از دو سال از ثبت ریتون می‌گذرد ولی ما تقریبا از سال ۱۴۰۳ فعالیت رسمی خودمان را شروع کردیم. همان‌طور که می‌دانید ریتون، شرکت مشترک داتین و بیمه پاسارگاد است. با اشاره به همین موضوع بگویم که بحث فراگیری مالی یکی از موضوعات بسیار پررنگی بوده که در گروه پاسارگاد دنبال شده است. حوزه بیمه هم یکی از چهار رکن فراگیری مالی است و ما قرار است پرچم حوزه بیمه‌گری را در این چشم‌انداز از طریق ریتون جلو ببریم. بر همین مبنا ماموریت خودمان را این می‌دانیم که به کمک فناوری و نوآوری به تک‌تک افراد جامعه کمک کنیم تا دارایی‌شان را به کمک بیمه حفظ کنند و به این ترتیب، شرایط برای امکانات و دسترسی بیشتری فراهم شود.

در ریتون به دنبال این هستیم که از یک طرف خدمات و محصولات بیشتری را به جامعه از طریق شرکت‌های بیمه و به شرکت‌های بیمه ارائه دهیم. از آن طرف هم بتوانیم با کمک تحول دیجیتال، دسترسی آحاد جامعه را به این خدمات و محصولات بیشتر کرده و این فرایند را تسهیل و تسریع کنیم. این ماموریتی است که ما برای خودمان در ریتون تعریف کرده‌ایم.

به نظر ماموریت‌هایی که شما برای ریتون تعریف کرده‌اید تا حد زیادی در راستای اهداف کلان و سیاست‌های کلان اقتصادی کشور است. اینکه چتر بیمه‌ای به همراه افراد بیمه‌شده افزایش پیدا کنند. بحث ضریب نفوذ بیمه که مدت‌هاست همیشه چالش بوده و عنوان می‌شده که این ضریب نفوذ چنان که باید افزایش پیدا نکرده است.

کاملا همین طور است. فراگیری مالی دقیقا همین است یعنی اینکه دسترسی افراد جامعه به خدمات مالی را توسعه دهیم. این دسترسی، دقیقا هدف و رسالتی است که ما برای خودمان تعریف کرده‌ایم و قطعا هیچ چیزی مانند فناوری اطلاعات نمی‌تواند این دسترسی و این خدمات را حتی به دورترین نقاط کشور به‌راحتی و با گستردگی شبکه موبایل و اینترنت که امروزه در سطح کشور داریم، برساند.

با توجه به چشم‌اندازها و ماموریت‌هایی که ریتون داشته کمی از اقدامات محقق‌شده ریتون بگویید؟ در راستای مسیر کسب‌وکاری که تعریف کرده بودید تا الان چقدر به اهدافی که در نظر داشتید نزدیک شدید؟

ریتون امتداد بحث‌هایی است که در حوزه بیمه‌گری در داتین با یک راهکار جامع وجود داشت. از ابتدای تاسیس ریتون برنامه‌ای که ما طراحی کردیم و آن را دنبال می‌کنیم این است که برای اولین بار یک راهکار جامع بیمه‌ای را بتوانیم در صنعت بیمه ایجاد کنیم. وقتی از راهکار جامع بیمه‌ای صحبت می‌کنم بحث این است که کرُ را به معنای تمام کلمه یعنی تمام زیرساخت‌ها، رشته‌ها و تمام خدماتی که یک شرکت بیمه در حوزه عملیات اصلی‌اش با سامانه بیمه‌گری متمرکز دارد بتوانیم ایجاد کنیم. در کنار آن بحث خدمات مدیریت و تحلیل داده، انبار داده، گزارش‌گیری، گزارش‌دهی و هوش تجاری مطرح باشد. آن سمت هم بحث‌های بیمه‌گری دیجیتال است که در آن خیلی جای کار است و این هم یک واحد کسب‌وکاری دیگر است که ما در ریتون جلو می‌برییم. در نهایت روی همه این پکیج، یک درگاه API قرار داشته باشد که بتواند با نهادهای حاکمیتی و مجموعه‌هایی که تامین خدمت برای یک کر بیمه‌ای می‌کنند یا خدمت می‌گیرند مانند اینشورتک‌ها، فعالیت کند. ما در حال تولید این پکیج هستیم که بخش‌هایی از آن هم پیش رفته است. این پروژه یک ابرپروژه است و ما با جدیدترین تکنولوژی‌های روز، در حال تولید این پکیج نرم‌افزاری هستیم. برآورد خودمان این است که این برنامه را در سه گام کوتاه، میان و بلندمدت بینیم. طبعا مرحله‌به‌مرحله هر یک از این‌ها که آماده بهره‌برداری شود لانچ می‌شود. ما فعلا این بحث‌ها را ذیل بیمه پاسارگاد جلو می‌بریم. زیرساخت آن باید آماده شود و بعد کم‌کم رشته‌ها روی آن بیاید. این در حوزه کر است. در حوزه دیتاورهاوس و هوش تجاری و حوزه دیجیتال هم همین‌طور.

راهکار جامع بیمه‌گری یک ابرپروژه است چون به نوعی تمام اجزای این اکوسیستم را پوشش داده و دربرمی‌گیرد. یعنی شما در ادامه فعالیت‌هایتان نگاه اکوسیستمی دارید و این فراتر از نگاه جزیره‌ای است که قبلا وجود داشته؛ این یک یک نگاه کلان است. نحوه تعامل ریتون با ذی‌نفعان بازار در این سامانه چگونه است؟ از جمله ناظر، شرکت‌های بیمه، اینشورتک‌ها، تشکل‌های صنفی و رقبا. چون به بحث API هم اشاره کردید و اتصالتان با سامانه‌های دیگر و حتی سامانه‌های حاکمیتی به نظر می‌رسد که یک ابر پروژه است. چطور می‌توانید این تعامل را ایجاد کنید؟ چه چالش‌هایی در این مسیر دارید؟

ما برای این اقدام، چند کار را به طور موازی جلو بردیم. یکی از این موارد، بررسی دقیق مدیریت ذی‌نفعان بود. یعنی تک‌تک ذی‌نفعان از شرکت‌های بیمه، نهادهای حاکمیتی یعنی رگولاتور و بازیگرانی که در صنعت بیمه با نام اینشورتک‌ها فعالیت می‌کنند و مهم‌تر از همه مشتریان نهایی را بررسی کردیم. در خود شرکت بیمه مدیریت ارشد شرکت، واحدهای فنی و ستادی و از همه مهم‌تر شبکه فروش را داریم. در شبکه فروش، نماینده‌ها و در ذیل شرکت‌های بیمه، شرکت‌های کارگزاری و شبکه فروش هم مد نظر است.

به اعتقاد من یکی از مسائلی که در صنعت بیمه داریم و خیلی جاها سد راه توسعه و رشد است و ما دقیقا روی آن دست گذاشته‌ایم ایجاد پلتفرمی است که بشود ستون‌های بعدی را روی آن بنا گذاشت. به همین دلیل هم تمرکز اصلی و اولیه خود را روی راهکار جامع گذاشتیم. با وجود اینکه ما این راهکار را داشتیم و عملیاتی است، روی این نسل دوم راهکار جامع که استهاله‌ای از نسخه پیشین آن خواهد بود به‌شدت کار می‌کنیم تا بتواند زیرساخت و پلتفرم لازم برای موضوعاتی که به آن اشاره شد برای ما فراهم کند.

این راهکار جامع جدید چقدر با نسخه قبلی تفاوت دارد؟ به چه نتیجه جدیدی رسیدید که برای این نسل دوم اقدام کردید؟

یک بحث تکنولوژی است. شاید به این بحث در صنعت بیمه خیلی توجه نشود ولی ما اعتقاد داریم تکنولوژی برای این است که پاسخ کسب‌وکار را بدهیم و برای این موضوع باید به‌روز شد. بحث دیگر، طراحی زیرساخت و محصولاتی است که اگر با بهترین نمونه‌ها و استانداردهای جهانی (بنچ‌مارک‌) مقایسه شود، بتواند پاسخگو باشد. شاخص سومی که در این طراحی جدید، خودش را برای ما خیلی پررنگ کرده بحث مشتری است. یعنی ما محصولی تولید کنیم که مبتنی بر نیازمندی مشتری باشد و او از نظر طراحی محصول از جنبه‌های عملیاتی و کاربری چه تجربه‌ای خواهد داشت.

معماری راهکار جامع ما میکروسرویس، یعنی در حقیقت کٌرلس (Coreless) است. تک‌تک این ماژول‌ها خودشان می‌توانند سرویس داده و به هر جایی متصل شوند. در عین حال ما یک درگاه API را در قلب و مرکز این سیستم می‌بینیم که در ارتباط ماژول‌های داخلی با یکدیگر و تک‌تک سرویس‌گیرنده‌ها و سرویس‌دهنده‌ها وجود دارد. یعنی رگولاتور در یک جایی سرویس‌گیرنده و در یک جایی سرویس‌دهنده است. اینشورتک‌ها هم یک جا سرویس‌گیرنده و یک جا سرویس‌دهنده هستند. تک‌تک این‌ها به‌راحتی با زیرساختی که فراهم شده میسر است تا حتی در قالب فضای تستی، سندباکس و در محیط‌های عملیاتی این ارتباط را با آن داشته باشیم. در حال حاضر، مجموعه محصولات ریتون در حوزه‌های خدمات الکترونیکی و دیجیتال و تعاملات با سنهاب، بیمه مرکزی و… در بیمه پاسارگاد پیاده‌سازی شده و این شرکت طبق آمار و ارقام بیمه مرکزی، جزو پیشروهای این صنعت است.

معماری سه لایه برای راهکار جامع بیمه‌گری است. این سه لایه در واقع سه لایه‌ای است که با بنچ مارک نزدیک به بیست راهکار خارجی و سه استاندارد خارجی مانند آکورد و… بررسی و نهایی شده است. عملا باید اذعان کنم تجربه سال‌ها تولید نرم‌افزار اینترپرایز در گروهی که هستیم به ما کمک کرد. در این سه لایه، لایه اول زیرساخت است. یعنی ماژول‌های پیور و فنی که برای تولید هر نرم‌افزار اینترپرایز و هر راهکار جامع نقش بازی کند. مانند SSO، ACL و ESP و نوتیفیکیشن و ده تا پانزده ماژول دیگر.

لایه بعدی لایه ماژول‌های بیمه‌ای است که مانند قطعات پازل تولید می‌شود. مثلا ماژول‌های صدور، خسارت، کارمزد، کارشناسی، حسابداری، خزانه‌داری و… قطعاتی هستند که مانند یک لگو عمل می‌کنند و شما با آن قطعاتی که ساخته‌اید یکی‌یکی رشته‌ها را می‌سازید.

لایه سوم رشته‌هاست که عمر، درمان، اتومبیل، باربری و.. است. معماری میکروسرویس به ما امکان می‌دهد که هر محصولی را خیلی راحت‌تر و سریع‌تر تولید کنیم.

محصولات ترکیبی را اشاره کردید که یکی از ویژگی‌های ریتون است. محصولات ترکیبی چه هستند و شما چطور می‌خواهید به این مرحله برسید؟

یکی از این محصولات ما که به‌زودی در بیمه پاسارگاد لانچ می‌شود، به‌صورت کاملا میکروسرویس و کرلس جلو برده شده است. به‌راحتی می‌توانیم بگوییم، مثالش همان لگو است که گفتم. شما می‌توانید یک تکه از این و یک تکه از آن را برداشته و به‌راحتی و با سرعت بیشتری به نیاز بازار پاسخ دهید. طبعا امروز که اینجا نشسته‌ایم با نقطه‌ای که مطلوب بنده است فاصله داریم و دنبال این هستیم که به آن برسیم. ولی در یک بازه یکی دو ساله به آن نقطه مطلوب که بتوانیم کل این پکیج را داشته باشیم خواهیم رسید.

پلتفرمی که قرار است این ستون‌ها روی آن سوار شوند باید خیلی قوی بوده و عمق داشته باشد. خیلی مباحث دیگر هم اینجا مطرح می‌شود مانند امنیت و مباحثی که بحث داغ این روزهاست. حتما در این زمینه هم اقدامات خاصی انجام داده‌اید. کمی در این مورد برایمان بگویید.

از نظر عملیاتی، بحث‌هایی مانند SSO (ورود یکپارچه) و ACL (مدیریت دسترسی) است که بر اساس به‌روزترین استانداردهایی که در دنیا وجود دارد، پیاده‌سازی شده است. خوشبختانه با وجود تحریم‌ها ما می‌توانیم دانش تکنولوژی‌ها و استانداردها را در اینجا داشته باشیم و از آن استفاده کنیم.

در طراحی کل این سیستم ما سه شاخص کلان داشتیم. از منظر فانکشنال یعنی ویژگی‌ها و قابلیت‌های عملیاتی و کاربردی را که یک کسب‌وکار بیمه احتیاج دارد، بتوانیم به او بدهیم. شاخص‌های نان فانکشنال یعنی محصول، از نظر پرفورمنس، دسترس‌پذیر و قابل اتکا باشد. در نهایت بحث امنیت مطرح می‌شود که عملا معماری و زیرساخت‌ها باید طوری باشد که شرکت بهره‌بردار بتواند تا حد خوبی در زیرساخت و معماری محصول، دغدغه کمتری داشته باشد. البته امنیت صد در صدی نیست ولی تلاش ما این است که بتوانیم آن را به بالاترین حد برسانیم.

چه برنامه‌ای دارید برای اینکه کاملا مستقل شده و توسعه پیدا کنید؟ گرچه الان هم فعالیت‌هایتان در شرکت‌هایی غیر از بیمه پاسارگاد جریان دارد. اما چطور می‌خواهید این فضا را مدیریت کنید که از این مرحله خیلی جلوتر بروید؟

به کمک تکنولوژی همه این‌ مسائل سال‌هاست که کاملا حل شده است. ما الان در نقطه‌ای هستیم که به‌راحتی می توانیم محصولی به مشتری و شرکت‌های بیمه بدهیم که با یکدیگر متمایز باشد. یعنی یک شرکت بیمه‌ای راهکار جامع ما را گرفته و دارد استفاده می‌کند و یک شرکت بیمه‌ای ممکن است محصولات دیگری در آن تعریف کرده باشد.

بدیهی است که اخلاق حرفه‌ای و نزدیک به ۲۰ سال بازی در صنعت نرم‌افزار اینترپرایز در گروه ما ثابت‌شده است و در صنعت بانکی هم داتین همین نقش را داشته است. شاید اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰، داتین در صنعت بانکی بود. حالا در صنعت بیمه هم این موضوع کاملا قابل پیش‌بینی است که ممکن است از این بحث‌ها وجود داشته باشد.

از راهبردهای ریتون در مسیر بیمه‌گری دیجیتال با اتکا بر بحث داده که این روزها در تمام بازارهای مالی و در همه دنیا داغ است بگویید. گرچه می‌دانم در صنعت بیمه چون داده‌ها استاندارد نیستند و به خاطر خیلی از مصائب و رنج‌هایی که وجود دارد، حرکت‌کردن سخت است ولی ریتون چه برنامه‌هایی برای این مسئله دارد؟

بازی آینده بازی دیجیتال است. معماری راهکار جامع بیمه‌گری ما میکروسرویس و کرلس (Coreless) است. تک‌تک این ماژول‌ها به صورت میکروسرویس‌های جداگانه می‌توانند سرویس بدهند و به هر جایی متصل شوند. هرچند باید بگوییم صنعت بیمه در مقایسه با صنعت بانکداری در حوزه فناوری اطلاعات عقب‌تر است اما حوزه دیجیتال بسیار مهم است. بنابراین فکر می‌کنم باید از دو منظر به آن نگاه کنیم؛ یکی بحث بیمه‌گری دیجیتال است؛ یعنی خدمات دیجیتال صنعت بیمه که یک مقوله است. یک مقوله هم تحول دیجیتال خود شرکت‌های بیمه، صنعت بیمه و حتی بیمه مرکزی است.

در حوزه خدمات بیمه‌گری دیجیتال، عملا یک خط کسب‌وکاری و محصولی‌مان را به این حوزه اختصاص دادیم و خیلی جدی روی آن کار می‎کنیم. ما در ریتون با همان بحث مدیریت ذی‌نفعان یک بررسی انجام دادیم و به این نقطه رسیدیم که برای بحث بیمه‌گری دیجیتال اساسا سه ذی‌نفع در کنار شرکت بیمه داریم. یکی مشتری نهایی که همان بیمه‌گذار، بیمه‌شده؛ ذی‌نفع یا همان کاربر نهایی است. حوزه دوم شبکه فروش ماست. حوزه سوم هم شبکه کارشناسی صدور، خسارت و… است.

ما عملا در حوزه بیمه‌گری دیجیتال هر سه این موارد را هدف قرار دادیم و برای همه این‌ها شروع به تولید محصول کردیم. مشخصا برای شبکه فروش، نگاه ما این است که عملا یک پکیج نرم‌افزاری و یک اپلیکیشنی طراحی شود که بتواند شبکه فروش را به‌شدت توانمند کند. نگاه من این است که باید طور دیگری به مسئله شبکه فروش نگاه کنیم. وقتی در مورد دیجیتال صحبت می‌کنیم بلافاصله یک تعارض بین شبکه فروش سنتی و خدمات دیجیتال دیده می‌شود. در حالی که با طراحی و مدلی که ما می‌بینیم نگاه این است که ما بتوانیم به توانمندکردن شبکه فروش کمک کنیم و عملا آنچه را که دارد انجام می‌دهد راحت‌تر، با دسترسی و سرعت بیشتر انجام شود.

در حوزه اصلی که مشتری نهایی است اپلیکیشنی را می‌بینیم که الان در بیمه پاسارگاد لانچ شده و چند سرویسی مد نظرشان در آن اجرایی شده است. اتفاقا در عرض همین چند ماه رشد خیلی خوبی داشته است. می‌دانید که بیمه عمر در بیمه پاسارگاد خیلی پررنگ است و شاید جدی‌ترین پرتفو و زمین بازی‌اش باشد. در آن حوزه ارائه خدماتی که یک مشتری احتیاج دارد و خدمات پرداختی را می‌بینیم. یعنی نگاه ما این است که مشتری وقتی می‌خواهد وارد صنعت بیمه شود با یک درگاه که اپلیکیشن مشتریان است بتواند تمام اقداماتش را در آنجا انجام دهد. یعنی خرید بیمه‌نامه، بررسی پرونده بیمه‌اش در هر رشته‌ای از اتومبیل، درمان، عمر و هر چه هست را مشاهده کرده، گزارش بگیرد و تمامی خدمات دریافت و پرداخت را هم از همان طریق انجام دهد. یعنی به‌راحتی با استفاده از یک اپلیکیشن بتواند تمام نیازمندی خود را برآورده کند.

ما در گروه پاسارگاد ویپاد را داریم که حوزه بیمه‌گری آنجا را هم ریتون پوشش می‌دهد تا کاربران این نئوبانک بتوانند از فروش برخی از خدمات و رشته‌های بیمه‌ای بانک پاسارگاد بهره‌برداری کنند. خدمات دریافت و پرداخت هم آنجا هست.در نهایت حوزه سوم، شبکه کارشناسی است که آن هم در حوزه بیمه‌های اتومبیل است و از اوایل امسال در بیمه پاسارگاد لانچ شد و به‌تدریج دارند آن را در سطح کشور عملیاتی می‌کنند. نگاه ما در اپلیکیشن سوم این است که به نقطه‌ای برسیم تا مشتری بدون نیاز به مراجعه فیزیکی در رشته‌هایی که قابل انجام است و مخاطبش نهایی است به‌صورت یکپارچه کل خدمات را از یک اپلیکیشن بگیرد. یعنی از لحظه‌ای که می‌خواهد یک بیمه‌نامه بخرد تا لحظه‌ای که به خسارت می‌خورد و پول به حسابش واریز می‌شود، کل این زنجیره در اپلیکیشن‌های موبایلی قابل انجام باشد و لازم نباشد که مراجعه حضوری اتفاق بیفتد. فکر می‌کنم حدود 10 سال پیش بود که این مفهوم در صنعت مالی وارد شد و خیلی به دنبال آن هستیم. یکی از چشم‌اندازهای من برای ریتون و یکی از تحولاتی که بتوانیم برای صنعت بیمه رقم بزنیم بحث seamless insurance است. seamless یعنی بدون دردسر و خیلی راحت. ما seamless payment را داشتیم که اگر فرد بخواهد پرداخت انجام دهد، این فرایند برای او خیلی راحت باشد. مثل بحث ‌های NFC و مانند این‌ها. ما باید به این سمت برویم که خدمات بیمه‌گری را تا جایی که می‌توانیم برای مشتری آسان، در دسترس و در عین حال امن کنیم. یعنی ما به دنبال این هستیم که مشتری سریع، راحت و امن به خدماتی که در حوزه بیمه‌گری می‌خواهد دسترسی داشته باشد.

فکر می‌کنید شما تامین‌کنندگان زیرساخت فناورانه در نهایت می‌خواهید به کجا برسید؟ قطعا هر کدام از شما سیاست‌های خودتان را دارید. اما در مجموع با توجه به اقتصاد اشتراکی که در جهان حاکم بوده و نگاه اکوسیستمی که در بازارها حاکم است فکر می‌کنید شما شرکت‌ها در صنعت بیمه می‌خواهید چه مسیری را ادامه دهید و به کجا برسید؟

من به اول صحبتمان برگردم یعنی ماموریت و رسالتی که برای خودمان تعریف کردیم. آن ماموریت این بود که ما بتوانیم مردم جامعه‌مان را در صنعت مالی توانمندتر کنیم. ما باید بتوانیم فرایند توانمندسازی و ایجاد قابلیت‌های سازمانی را برای مجموعه‌ها داشته باشیم؛ به نحوی که ماموریتمان یعنی فراگیری مالی را برای تک‌تک آحاد جامعه به کمک شرکت‌های بیمه رقم بزنیم.

همان seamless بودن است؟

Seamless یک چگونگی است. اینکه ما چرا داریم کار می‌کنیم، همان است که گفتم. یعنی بتوانیم این دسترس‌پذیری و خدمات راحت‌تر را به تک‌تک مردم برسانیم. کمک صنعت بیمه این است که آنچه دارید را حفظ کنید و نگران ازدست‌دادن آن نباشید تا بتوانید با ذهن آسوده‌تر توسعه پیدا کرده و به اهداف دیگری دست یابید. در واقع صنعت بیمه در مورد افزایش داشته‌ها صحبت نمی‌کند. طبعا ما از طریق نوآوری و فناوری کمک می‌کنیم که این چرایی محقق شود. چگونگی انجام کار این می‌شود که seamless باشد، دسترس‌پذیری باشد و محصولات بیشتری را فراهم کند. هدف ما این است که نیازمندی‌های مشتری را کشف کرده و برای آنها راهکارهای جدید ایجاد کنیم. همین الان ممکن است بتوانیم محصولاتی تعریف کنیم که مردم در جامعه بتوانند از خدمات بیمه بهتر و بیشتر استفاده کنند.

ریتون در دو سال فعالیت خود، با نگاه متفاوت به فناوری بیمه، جایگاه ویژه‌ای در این حوزه پیدا کرده است. طراحی و توسعه نسل دوم راهکار جامع بیمه‌گری (Core2)، نقطه عطف این مسیر است.

مطالب بیشتر

دیدگاه‌تان را بنویسید