نقشه جدید اینستاگرام و نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی: «آدام موسری» پاسخ می‌دهد

پس از عرضه قابلیت جدید «نقشه اینستاگرام» (Instagram Map) در آمریکا که به کاربران اجازه می‌دهد موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارند، موجی از نگرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.

بسیاری از کاربران به اشتباه تصور می‌کنند که این قابلیت به صورت خودکار فعال شده است، اما «آدام موسری»، مدیر «اینستاگرام»، با انتشار پستی تاکید کرد که این ویژگی کاملا اختیاری (opt-in) است و اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی تنها با رضایت صریح و دو مرحله‌ای کاربر انجام می‌شود.

موسری توضیح داد که سردرگمی کاربران از آنجا ناشی می‌شود که وقتی نقشه را باز می‌کنند، موقعیت مکانی خودشان را می‌بینند و تصور می‌کنند دیگران نیز قادر به دیدن آن هستند. همچنین، این نقشه به صورت خودکار تگ‌های مکانی استوری‌ها و ریلزهای اخیر را نمایش می‌دهد که این موضوع، هرچند جدید نیست، اما با قابلیت نقشه بسیار برجسته‌تر شده است.

برخلاف «اسنپ مپ» (Snap Map)، موقعیت مکانی کاربر در اینستاگرام تنها زمانی به‌روزرسانی می‌شود که اپلیکیشن باز باشد و ردیابی لحظه‌ای و مداوم انجام نمی‌دهد.

کاربران می‌توانند از طریق تنظیمات، مشخص کنند که موقعیت مکانی‌شان با دوستان، لیست دوستان نزدیک (Close Friends) یا هیچ‌کس به اشتراک گذاشته شود. حتی در صورت خاموش بودن این قابلیت، همچنان می‌توان موقعیت مکانی دیگران و محتوای مبتنی بر مکان را روی نقشه مشاهده کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.