اینستاگرام ایده شمارش اسکرین‌شات‌ها را به عنوان معیار تعامل بررسی می‌کند

«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام، ایده شمارش اسکرین‌شات‌ها را «جالب» خواند و از بررسی آن خبر داد. این پلتفرم ممکن است در آینده اسکرین‌شات‌ها را به عنوان یک معیار جدید برای سنجش دقیق‌تر تعامل کاربران به آمار خود اضافه کند.

آیا اینستاگرام به زودی تعداد اسکرین‌شات‌های گرفته‌شده از پست‌های شما را خواهد شمرد؟ این سوالی است که پس از پاسخ اخیر «آدام موسری» (Adam Mosseri)، مدیر اینستاگرام، به یکی از کاربران مطرح شده است. موسری در جلسه پرسش و پاسخ هفتگی خود با کاربران در پاسخ به اینکه آیا ردیابی اسکرین‌شات‌ها می‌تواند به معیارهای آماری اینستاگرام اضافه شود، گفت: «این ایده در واقع جالب است، قبلا این درخواست را نشنیده بودم. بررسی خواهم کرد. با تیم صحبت می‌کنم تا نظر آن‌ها را بدانم.»

این پاسخ نشان می‌دهد که اینستاگرام به طور جدی در حال بررسی این موضوع است. در صورت اجرا، این معیار جدید می‌تواند به تولیدکنندگان محتوا و کسب‌وکارها کمک کند تا میزان دسترسی و تاثیرگذاری واقعی محتوای خود را از طریق یک شکل جدید از تعامل، بهتر درک کنند.

چرا اسکرین‌شات‌های اینستاگرام اهمیت دارند؟

اسکرین‌شات‌ها در حال حاضر نیز نقش مهمی در توزیع محتوا در پلتفرم‌های مختلف دارند، هرچند که قابل اندازه‌گیری نیستند. برای مثال، توییتر (اکس) در دوران پیش از ایلان ماسک، مدت‌ها معتقد بود که دسترسی واقعی توییت‌ها بسیار بیشتر از آمارهای خام آن است. نموداری که توییتر در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد، نشان می‌داد که این پلتفرم بر اساس استفاده کاربران خارج ‌شده از حساب کاربری (logged-out usage)، به دو برابر مخاطبان ثبت ‌شده خود دسترسی دارد که بخش بزرگی از آن از طریق اسکرین‌شات پست‌ها و اشتراک‌گذاری آن‌ها در اپلیکیشن‌های دیگر حاصل می‌شد.

توییتر در سال ۲۰۲۲ سعی کرد با نمایش یک پاپ‌آپ هنگام گرفتن اسکرین‌شات، کاربران را به اشتراک‌گذاری لینک توییت تشویق کند. شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) نیز اکنون در حال افزودن واترمارک “X.com” به اسکرین‌شات‌ها در سیستم‌عامل iOS است تا از این طریق برند خود را گسترش دهد.

کاهش تعامل مستقیم و نیاز به معیارهای جدید

یکی از دلایل اصلی توجه اینستاگرام به معیارهای جایگزین، تغییر رفتار کاربران است. امروزه کاربران مانند گذشته تمایلی به تعامل مستقیم با پست‌ها (لایک و کامنت) یا دنبال کردن حساب‌های کاربری ندارند. الگوریتم‌های شخصی‌سازی آنقدر هوشمند شده‌اند که محتوای مورد علاقه کاربران را بدون نیاز به دنبال کردن یک صفحه به آن‌ها نمایش می‌دهند. علاوه بر این، بسیاری از پست‌ها به جای اشتراک‌گذاری در فیدهای عمومی، در پیام‌های مستقیم (DM) به اشتراک گذاشته می‌شوند.

این کاهش در تعامل مستقیم، پیش از این اینستاگرام را وادار کرده بود که رویکرد خود را تغییر دهد و معیار «بازدید» (Views) را در اولویت قرار دهد. در چنین شرایطی، شمارش اسکرین‌شات‌ها نیز می‌تواند نوعی بازدید یا حتی معیاری برای سنجش علاقه و تعامل عمیق‌تر کاربران تلقی شود. باید منتظر ماند و دید که آیا موسری و تیمش با این ایده موافقت کرده و آن را به عنوان یک ابزار سنجش تاثیرگذاری جدید پیاده‌سازی خواهند کرد یا خیر.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.