سرمایه‌گذاری ۵۳ میلیون دلاری در بازی بلوت؛ Impact46 استودیوی کاملنا را خرید

شرکت سرمایه‌گذاری سعودی «Impact46» در بزرگترین قرارداد خود، استودیوی بازی‌سازی «کاملنا» را به مبلغ ۵۳ میلیون دلار خریداری کرد. این اقدام با هدف توسعه بازی‌های فرهنگی و گسترش جهانی این استودیو انجام می‌شود.

شرکت سرمایه‌گذاری فناوری «Impact46» (ایمپکت ۴۶)، یکی از فعال‌ترین سرمایه‌گذاران عربستان سعودی، با اعلام یک قرارداد ۲۰۰ میلیون ریالی (معادل ۵۳ میلیون دلار)، استودیوی بازی‌سازی «کاملنا» (Kammelna)، سازنده نسخه دیجیتال بازی کارتی محبوب «بلوت» (Baloot)، را خریداری کرد. این بزرگترین سرمایه‌گذاری این شرکت تا به امروز محسوب می‌شود.

این قرارداد که در جریان کنفرانس جهانی ورزش‌های نوین (NGSC25) در ریاض رونمایی شد، نقطه عطفی در صنعت بازی‌سازی عربستان و سرمایه‌گذاری بر روی مالکیت‌های معنوی فرهنگی به شمار می‌رود.

کاملنا؛ پیشگام در دیجیتالی کردن بازی‌های فرهنگی

استودیوی کاملنا که در سال ۲۰۰۹ توسط «بدر الزمیل» (Bader Al Zamil) تاسیس شد، به پلتفرم دیجیتال پیشرو برای بازی بلوت تبدیل شده است. این بازی تاکنون بیش از ۶ میلیون بار دانلود شده و ماهانه بیش از ۱ میلیون کاربر فعال دارد. مسابقات بلوت که توسط این استودیو برگزار می‌شود، گاهی تا ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده را به خود جذب کرده که نشان‌دهنده تاثیر عمیق فرهنگی این بازی است.

کاملنا با بیش از ۴۰ متخصص در حوزه‌های مهندسی، محصول و هنر، بزرگترین کارفرمای مستقل در صنعت بازی‌سازی عربستان سعودی محسوب می‌شود.

چشم‌انداز ۲۰۳۰ و آینده صنعت بازی در عربستان

«عبدالعزیز العمران» (Abdulaziz Al Omran)، بنیان‌گذار و مدیرعامل Impact46، این قرارداد را یک «نقطه عطف» نه تنها برای بازی‌سازی سعودی، بلکه برای سرمایه‌گذاری در مالکیت‌های معنوی فرهنگی و مقیاس‌پذیر دانست.

بدر الزمیل، مدیرعامل کاملنا، نیز ابراز امیدواری کرد که این همکاری به جاه‌طلبی‌های استودیو برای توسعه جهانی دامن بزند: «بازی‌های فرهنگی ما شایسته تجربیات دیجیتال در سطح جهانی هستند. همکاری با Impact46 فصل جدیدی را برای گسترش دسترسی و ساخت بازی‌های بیشتر که روح فرهنگ ما را به بازیکنان در همه جا منتقل می‌کنند، آغاز می‌کند.»

این سرمایه‌گذاری در راستای «استراتژی ملی بازی و ورزش‌های الکترونیک چشم‌انداز ۲۰۳۰» عربستان سعودی است که نشان‌دهنده تلاش این کشور برای تبدیل کردن سرگرمی و بازی به یکی از ارکان اصلی برنامه تنوع‌بخشی به اقتصاد خود است.

مطالب بیشتر

دیدگاه‌تان را بنویسید