داستان از یک ویدیوی کوتاه شروع شد. لوشس مکدنیل، بنیانگذار ۲۴ ساله این اپلیکیشن، در یک ویدیوی ساده وایرال شده، ایده خود را معرفی کرد: اپلیکیشنی که به جای عکسهای تکراری، به کاربران ویدیوهای واقعی از غذاها نشان میدهد تا بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. در این اپ، کاربران همچنین میتوانند ببینند دوستانشان چه غذاهایی را امتحان کردهاند.
این ایده آنقدر جذاب بود که ویدیوی او میلیونها بار دیده شد. استقبال کاربران به حدی زیاد بود که در عرض چند ساعت، بایتسایت بیش از ۱۰۰ هزار کاربر جدید جذب کرد و به رتبه دوم اپلیکیشنهای غذا در اپ استور آمریکا صعود کرد. البته این هجوم ناگهانی باعث شد سرورهای اپلیکیشن برای مدتی دچار اختلال شوند، اما تیم فنی به سرعت مشکل را برطرف کرد.
مکدنیل میگوید ایده بایتسایت از خستگی خودش نسبت به اپلیکیشنهای فعلی آمد. او میگفت: «از دیدن رستورانهای تکراری با عکسهای غیرواقعی خسته شده بودم و نمیتوانستم جای جدیدی برای غذا پیدا کنم.»
این استارتاپ که از شتابدهنده معتبر وای کامبینیتور نیز حمایت دریافت کرده، حالا با موجی از پیشنهادات از سوی رستورانها و سرمایهگذاران روبرو شده است. بایتسایت قصد دارد با تمرکز بر نسل جوان و استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش هزینهها، به رقابت با نامهای بزرگ این صنعت بپردازد.
دیدگاهتان را بنویسید