حمیدرضا سعادتی، مدیر اجرایی سوپراپلیکیشن دیجیپی درباره اثرات جنگ ۱۲ روزه بر دیجیپی گفت: در بازه جنگ ۱۲ روزه به دلیل محدودیتهای اینترنت، تغییر اولویتهای مردم و همچنین خروج از برخی شهرهای بزرگ، شاهد کاهش ۶۶ درصدی تراکنشهای خرید اعتباری از فروشگاههای طرف قرارداد با دیجیپی و سایر تراکنشها در سوپراپلیکیشن دیجیپی نسبت به مدت مشابه قبل از جنگ بودهایم.
او در عین حال اظهار کرد: در این دوره دیجیپی با وجود چالشهای پیش آمده، مجموعهای از اقدامات حمایتی از کاربران را اجرا کرد، به این ترتیب که جرایم دیرکرد اقساط ماههای قبل تا پایان خرداد مشمول بخشودگی شد. دیجیپی همچنین مهلت بازپرداخت بدون جریمه دیرکرد اقساط تیرماه کاربران را تا پایان تیر تمدید کرد.
کاهش ۱۳ درصدی پرداخت اقساط بهدلیل هک بانکهای سپه و پاسارگاد
سعادتی درباره رفتار کاربران در بازپرداخت اقساط در بازه زمانی جنگ توضیح داد: در روزهای جنگ و پس از جنگ، به دلیل هک زیرساخت بانکهای سپه و پاسارگاد، پرداخت اقساط اعتبار و وام بانکی بهواسطه دیجیپی، با کاهش ۱۳ درصدی روبهرو بود. این کاهش ۱۳ درصدی صرفا مربوط به کاربرانی بود که قصد پرداخت اقساط خود را داشتهاند اما به دلیل مشکلات زیرساختی در بانکهای سپه و پاسارگاد موفق به پرداخت قسط خود نشدند.
امکان خرید اعتباری اقلام ضروری
مدیر اجرایی سوپراپلیکیشن دیجیپی درباره اقدامات دیجیپی در این روزها گفت: در شرایطی که از روزهای نخست آغاز جنگ خریدهای کاربران کاهش بسیار محسوسی داشت، با توجه به نیازهای روز کاربران، دیجیپی امکان خرید اعتباری اقلام ضروری از فروشگاههای زنجیرهای هفت و دیلی مارکت را فراهم کرد. این سرویس با هدف حمایت از خانوادهها در شرایط خاص اقتصادی طراحی شد و به کاربران این امکان را داد که بدون نیاز به پرداخت نقدی فوری، کالاهای ضروری زندگی روزمره خود را تهیه کنند.
واریز و برداشت کیف ثروت در تمام روزهای جنگ
بسیاری از بازارهای مالی در روزهای سخت جنگ از دسترس خارج بودند و امکان واریز و برداشت در آنها وجود نداشت. بهگفته سعادتی، در تمام این روزها، «کیف ثروت» دیجیپی بهصورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته در دسترس بود و امکان واریز و برداشت وجه در سیکلهای پایا از آن وجود داشت. همچنین در این مدت همچون گذشته با واریز هر مبلغی ازسوی کاربران به کیف ثروت، به همان میزان اعتبار خرید اقساطی کالا در اختیار کاربران قرار گرفت.
واریز و برداشت از کیف پول
مدیر اجرایی سوپراپلیکیشن دیجیپی همچنین توضیح داد که درخواستهای کاربران برای برداشت از کیف پول دیجیپی تغییر قابل ملاحظهای نسبت به روزهای پیش از جنگ نداشت، اما در تمام این دوران امکان واریز و برداشت از کیف پول دیجیپی طبق روال گذشته و در بازههای مشخص بدون تاخیر صورت گرفت.
حمایت تبلیغاتی از کسبوکارها
پایان جنگ، پایان چالشها و مشکلات کسبوکارها نبود. بسیاری از مشاغل در این دوره آسیب جدی دیدند. سعادتی درباره اقدامات حمایتی دیجیپی از کسبوکارها گفت: با پایان جنگ، دیجیپی اعلام کرد که در راستای همراهی با پذیرندگانی که در جریان بحران اخیر دچار آسیب شدهاند، بخشی از جایگاههای تبلیغاتی خود را بهصورت رایگان در اختیار این کسبوکارها قرار میدهد.
او افزود: اقدام دیجیپی برای قرار دادن فضای تبلیغاتی در اختیار کسبوکارها، با هدف تسهیل بازگشت به مسیر رشد و دیده شدن آنها، تقویت جریان اقتصادی و همافزایی با پذیرندگانی بود که بیش از گذشته به دیده شدن نیاز دارند.
همراهی با سرمایههای انسانی
سعادتی با اشاره به اینکه جنگ بیش از هر چیزی آرامش روانی مردم را هدف قرار داده بود، اظهار کرد: در روزهایی که همکاران دیجیپی با نگرانی و اضطراب شرایط را دنبال میکردند، دیجیپی از نخستین روز آغاز جنگ امکان دورکاری برای همه همکاران را فراهم کرد تا با آرامش خاطر بیشتری در کنار خانوادههایشان این روزهای سخت را سپری کنند. دیجیپی با وجود مشکلاتی که جنگ برای سازمان ایجاد کرد، همراه تمامی همکاران در روزهای جنگ و پس از پایان جنگ بود و امروز همه همکاران در کنار هم هستند.
چالش سرمایه در گردش پذیرندگان
شرایط خاص جنگ و کاهش فروش، برای فروشگاههای حضوری و آنلاین چالشهای فراوانی ایجاد کرد. یکی از این مشکلات موضوع سرمایه در گردش کسبوکارها بود. مدیر اجرایی سوپراپلیکیشن دیجیپی در ابین رابطه اظهار کرد: با توجه به کاهش نقدینگی در دیجیپی امکان ارائه خدمات سرمایه در گردش به فروشگاهها وجود نداشت و در این وضعیت حمایت دولت میتوانست به دیجیپی برای حمایت سرمایهای از کسبوکارها کمک کند.
سرویسدهی بدون توقف
سعادتی با اشاره به اینکه در روزهای جنگ، دیجیپی در کنار سایر کسبوکارهای بزرگ حوزه اقتصاد دیجیتال ایران، سرویسدهی خود به کاربران را با وجود مصائب فراوان و همچنین قطعی یا کندی اینترنت، متوقف نکرد، گفت: همکاران دیجیپی در این روزها بیشتر از قبل برای حفظ ثبات در خدماترسانی به کاربران تلاش کردند.
او تاکید کرد: از دولت و نهادهای تنظیمگر انتظار میرود علاوه بر تلاش برای رفع چالشهای پیش روی اقتصاد دیجیتال کشور، با حمایت از آنها به ادامه خدماترسانی در شرایط سخت اقتصادی کمک کنند.
منبع: پیوست
دیدگاهتان را بنویسید