شهریور امسال بود که بلوبانک با هدف سادهتر کردن فرایند و دریافت آنی کارت از محصول جدید خود به نام «جتکارت» در جزیره کیش رونمایی کرد؛ در این محصول که برای کوتاهتر شدن فرایند افتتاح حساب طراحی شده است، کاربران این امکان را دارند که ابتدا کارت را دریافت و سپس نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند. این سرویس که تنها در جزیره کیش ارائه شده بود، به نمایشگاه الکامپ رسید و در الکامپ ۱۴۰۴ که پس از یک وقفه ۱۰۰ روزه به دلیل جنگ 12 روزه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی برگزار شد؛ رونمایی شد. مخاطبان بسیاری هم به دلیل اولین حضور نمایشگاهی بلوبانک و هم رونمایی از «جتکارت» به این غرفه در سالن 7 نمایشگاه بینالمللی سر زدند.
جتکارت بلوبانک نظر مخاطبان را جلب کرد
«جتکارت» که بسیاری از کاربران جدید و حتی کاربران قدیمی بلوبانک برای دریافت آن از غرفه بلو صف کشیده بودند، 2 تفاوت مهم با کارتهای دیگر این نئوبانک دارد؛ مسیر دریافت و رنگ و اطلاعات کارت.
ماجرا از این قرار است که کاربران بلوبانک مانند همه بانکها، باید ابتدا حساب باز کنند، فرآیند احراز هویت را انجام دهند، درخواست کارت بدهند و منتظر رسیدن کارت بمانند، اما «جتکارت» این فرآیند را برعکس کرده است به طوری که کاربر میتواند به یکی از مراکز دریافت جتکارت مراجعه کند، یک کارت بگیرد و حساب باز کند یا اگر حساب دارد کارت را فعال کند.
در تفاوت بعدی، بلوکارتها به رنگهای آبی، سبز، قرمز، زرد، بنفش، رزگلد و مشکی عرضه میشوند، اما «جتکارت» با رنگ سفید و فقط با اطلاعات مهمی مانند CVV2 و تاریخ انقضا روی کارت عرضه میشود.
«امیرعلی فرجی» 26 ساله که از 2-3 سال پیش بلوکارت داشته و همچنین «امیر شمس» 26 ساله که او نیز از 5 سال پیش بلوکارت داشته از مخاطبانی که برای دریافت «جت کارت» به غرفه بلوبانک مراجعه کردهاند، مهمترین ویژگی این کارت را جلوه بصری و خاص بودن آن دانستند و همین موجب شده بود ترغیب شوند برای دریافت «جت کارت» به نمایشگاه الکامپ سربزنند.
«مسعود الهبخش» کارشناس احراز هویت بلوبانک هم که در این بخش به مخاطبان و مراجعهکنندگان راهنمایی میداد، به استارتاپ360 گفت: «استقبال طرفداران خیلی زیاد بود و در غرفه، پرشور حاضر شدند. تعدادی از مخاطب «جت کارت» را میشناختند، بیشتر افراد به دلیل جذابیت بصری به سراغ آن آمده بودند و بیشترین سوالشان هم درباره تفاوت این کارت با بقیه کارتهای بلو بود.»
این محصول جدید بلوبانک قرار است در آینده در باجههای بلو در مکانهای پرتردد تهران به مخاطبان عرضه شوند، اما افرادی که در تهران یا کیش «جت کارت» دریافت کردهاند، میتوانند از آن مانند دیگر کارتهای بلو در سراسر کشور استفاده کنند.
تست شخصیت بلوجونیور
یکی دیگر از بخشهای جالب در غرفه بلوبانک در نمایشگاه الکامپ، تست شخصیت بلوجونیور بود. بلوجونیور، اپلیکیشن و کارت بانکی برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۸ سال است تا از اولین تجربههای بانکی خود لذت ببرند و مدیریت مالی را در سنین پایین بیاموزند. نکته جالب بلوجونیورها طراحیهای جذاب برای کودکان و نوجوانان است. بلوبانک با استفاده از همین طرحها تست شخصیتی طراحی کرده بود که طی آن کاربران با هر سنی میتوانستند این تست را انجام دهند. نتایج این تست مشخص میکرد اگر کاربران میتوانستد کارت بلوجونیور دریافت کنند، احتمالا کدام کارت را انتخاب میکردند.
وحید خنافری، کارشناس بانکی بخش لاین بلوبانک که مسئول بخش تست شخصیت هم بود، در این باره به استارتاپ360 گفت: «سوالهایی که در این تست پرسیده میشود، ریشه در کودکی شما دارد. این تست میسنجد که کدام طرح بلوجونیور ریشه در کودکی شما دارد و ما همان طرح را به صورت برچسب به شما میدهیم.»
یکی از ویژگیهای این بخش این بود که کاربرانی که «جت کارت» دریافت کرده بودند، میتوانستند از برچسبها برای زیبایی بصری کارتهای خود استفاده کنند.