گزارش اختصاصی

عبور کاربران بلوبانک از ۱۷ میلیون نفر؛ جزییات تسهیلات پرسنلی و اوردرفت برای شرکت‌ها

«بلوبانک» در اولین حضور نمایشگاهی خود در الکامپ ۱۴۰۴، با عبور از ۱۷ میلیون کاربر، از دو محصول جدید برای کسب‌وکارها رونمایی کرد: تسهیلات پرسنلی بدون سپرده و اوردرفت حقوق برای حل چالش نقدینگی شرکت‌ها.

نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۴ پس از یک وقفه ۱۰۰ روزه به دلیل جنگ 12 روزه، بالاخره برگزار شد؛ این نمایشگاه که از صبح پنجشنبه، 3 مهر فعالیت خود را آغاز کرده است، تا امروز، یکشنبه، 6 مهر میزبان علاقه‌مندان بود. این رویداد مهم فناوری اطلاعات بزرگ‌ترین تجمع فعالان حوزه ICT در ایران شناخته می‌شود و نقش کلیدی در توسعه پایدار اقتصاد دیجیتال کشور دارد. اما یکی از غرفه‌های جالب این دوره از نمایشگاه الکامپ، غرفه «بلوبانک» بود؛ نئو بانک سامان که اولین حضور نمایشگاهی خود را تجربه می‌کرد.

استقبال از اولین حضور نمایشگاهی «بلوبانک»

یکی از نکاتی که موجب شده است غرفه «بلوبانک‌» در نمایشگاه الکامپ به یکی از محبوب‌ترین غرفه‌ها برای مخاطبان تبدیل شود، حضور نمایشگاهی این نئوبانک برای اولین بار بود. مدیر پارتنرشیپ بلوبانک در گفت‌وگو با «استارتاپ360» با اشاره به تجربه حضور «بلوبانک» در جزیره کیش گفت: «بلوبانک البته نه به صورت فیزیکی بلکه با ارائه خدمات ویژه از جمله صدور «جت‌کارت» در کیش همراه کیشوندان و گردشگران بود و در واقع می‌توان نمایشگاه الکامپ را اولین حضور مستقیم و رو در روی این نئوبانک با مخاطبان و کاربران دانست که مخاطبان می‌توانند بیایند و از نزدیک با ما در ارتباط باشند.»

جت‌کارت محصول جدید بلوبانک است که مشتری می‌تواند کارت بانکی خود را پیش از افتتاح حساب در بلو دریافت کند و سپس آن را به سپرده فعلی خود در بلوبانک متصل کند و یا برای اولین بار افتتاح حساب در بلو انجام دهد.

محسن مفتوحی، مدیر پارتنرشیپ بلوبانک

محسن مفتوحی با بیان اینکه این تعامل رو در رو هم خواسته «بلوبانک» و هم درخواست مخاطبان بوده است، از استقبال بی‌نظیر مخاطبان خبر داد و اظهار کرد: ما کانال‌های ارتباطی زیادی با مخاطبان داریم، اما این حضور رو در رو و مستقیم حس بهتری دارد و لذت‌بخش است. استقبال مخاطبان از این حضور خیلی زیاد بود و ما را شگفت‌زده کرد. می‌توان گفت استقبال مخاطبان چند برابر پیش‌بینی ما بود و علاقه‌مندیم بار دیگر و به زودی این ارتباط رو در رو را تکرار کنیم.

تسهیلات سازمانی بلو؛ یک همکاری دو طرفه

بلوبانک در اولین تجربه حضور نمایشگاهی خود در کنار رونمایی از «جت‌کارت» با محصولات متفاوت و نو برای کسب‌وکارها حاضر شده بود؛ محصولاتی که بعد از جنگ 12 روزه و با هدف حمایت از کسب‌وکارها طراحی شده‌اند و  مدیر پارتنرشیپ بلوبانک درباره آن توضیح داد: بلوبانک در سال‌های گذشته که فعالیت خود را آغاز کرده، فقط به سراغ مخاطبان خرد رفته بود که در حال حاضر آمار این مخاطبان از 17 میلیون نفر گذشته است. اما ما یک جایی تصمیم گرفتیم ارائه خدمات را با توجه به نیاز کسب‌وکارها هم آغاز کنیم. از قبل چنین تصمیمی را گرفته بودیم و زیرساخت‌ها هم تا حدودی آماده بود، اما بعد از جنگ 12 روزه دیدیم کسب‌وکارها به مشکلات زیادی برخورده‌اند و از این رو دو محصول ویژه طراحی شد؛ خدمات تسهیلات پرسنلی بدون نیاز به آورده یا رسوب پول در حساب و اوردرفت (Overdraft).

محسن مفتوحی درباره محصول اول یعنی خدمات تسهیلاتی پرسنلی گفت: هر بانکی اگر قرار باشد به شرکت یا کسب‌وکاری تسهیلات ارائه دهد، شرط‌هایی مانند آورده اولیه، بلوکه شدن اعتبار و … را دارد، اما «بلوبانک» بدون این موارد همکاری سازمانی را آغاز می‌کند. ما بر خلاف سایر بانک‌ها، تنها شرطی که داریم واریز حقوق پرسنل از طریق «بلوبانک» است. در ازای آن، معادل چهار برابر مبلغ حقوق ماهانه سازمان، یک خط اعتباری در اختیار شرکت قرار می‌دهیم. همچنین، شرکت می‌تواند تا ۵۰ درصد حقوق واریزی ماهانه را به پرسنل خود تسهیلات اعطا کند و در کنار آن یک سقف فردی هم داریم که تا ۳۰۰ میلیون تومان به صورت 24 ماهه بدون کارمزد و فقط با 23 درصد سود مصوب بانک مرکزی است. فرآیند دریافت برای کارمند بسیار ساده و با یک پیامک و امضای قرارداد الکترونیک انجام می‌شود.

نفع این همکاری سازمانی برای «بلوبانک» چیست؟ مفتوحی در این باره اظهار کرد: نفع این کار برای ما جذب مخاطبان بیشتر و کسب‌وکارها و حتی خانواده پرسنل است و هدف ما از این کار، حمایت از کسب‌وکارهاست.

به گفته او، ارائه این محصول بعد از جنگ 12 روزه آغاز شده است،‌ اما 3 هفته از پروموت رسمی آن می‌گذرد. طی این مدت، حساب پرسنلی حدود 10 هزار نفر در قالب 55 شرکت به بلو منتقل شده است.

حقوق‌تان با بلو!

محصول دوم بلوبانک برای همکاری با سازمان‌ها در قالب طرحی با عنوان اوردرفت (Overdraft) عرضه شده است. در این طرح، آن‌طور که مدیر پارتنرشیپ بلوبانک توضیح داد این طرح با هدف رفع مشکل نقدینگی و مدیریت جریان مالی سازمان‌ها بعد از جنگ 12 روزه طراحی شده است.

مفتوحی گفت: «بعد از جنگ متوجه شدیم برخی کسب‌وکارها در زمان پرداخت حقوق پرسنل خود دچار مشکل شده‌اند. مثلا پرداخت‌شان همیشه اول ماه بوده اما حالا منبع تامین اعتبار، اعتبار پرداخت حقوق را پانزدهم در اختیارشان قرار می‌دهد. ما با طرح اوردرفت به کمک سازمان‌ها آمدیم تا این فاصله را جبران کنیم. برای مثال، طی قرارداد با شرکت، ما اعتبار پرداخت حقوق پرسنل را ابتدای ماه پرداخت می‌کنیم و شرکت پانزدهم این اعتبار را با کارمزد اندکی به ما برمی‌گرداند. این محصول، چالش بزرگ بسیاری از کسب‌وکارها را در مدیریت جریان مالی رفع می‌کند.»

او با تاکید بر اینکه بلوبانک ساز و کار کاغذی ندارد و همه فرآیندهای آن کاملا دیجیتال انجام می‌شود، افزود: با وجود این، برای شروع هر طرحی زیرساخت‌هایی لازم است. مدت زیادی بود روی طرح تسهیلات پرسنلی کار می‌کردیم و زیرساخت‌هایش تا حدودی آماده بود و فقط به دلیل شرایط جنگ زودتر رونمایی شد. اما اوردرفت دقیقا بعد از جنگ مطرح شد و از آنجایی که زیرساخت‌های آن کاملا آماده نیست طرح فعلا به صورت محدود در حد 5-6 شرکت شروع شده است تا به مرور افزایش یابد.

خبرهای خوبی در راه است

مدیر پارتنرشیپ «بلوبانک» در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر آمادگی این نئوبانک برای همکاری با همه سازمان‌ها و شرکت‌ها گفت:  بلو این همکاری را بر اساس نیاز کسب‌وکار پیش می‌برد. در واقع تفاوت ما با بانک‌های دیگر این است که ابتدا با سازمان‌ها صحبت و نیازهای خاص و منحصر به فرد آن‌ها را شناسایی می‌کنیم و سپس محصول خود را بر اساس آن نیاز ارائه می‌دهیم.

محسن مفتوحی همچنین با بیان اینکه در کوتاه‌مدت خبرهای خوبی برای کسب‌وکارها خواهیم داشت، ادامه داد: ما هر چه داریم از بنیه بانک سامان است. ما متولد بانک سامان هستیم و الان هم همچنان شعبه دیجیتال این بانک هستیم. با این حال طرح‌ها و محصولات و خدمات «بلوبانک» به صورت مستقل و فقط با نظارت عالی بانک سامان انجام می‌شود.

مطالب بیشتر

دیدگاه‌تان را بنویسید