ماجرا از استادیوم ژیلت در نزدیکی بوستون آغاز شد، زمانی که اندی بایرون، مدیرعامل شرکت Astronomer، به همراه کریستین کابوت، مدیر ارشد نیروی انسانی همان شرکت، روی اسکرین بزرگ استادیوم به نمایش درآمدند. رفتار صمیمانه این دو و تلاششان برای پنهان شدن از دوربین، توجه کریس مارتین، خواننده اصلی گروه کلدپلی را نیز جلب کرد که از روی صحنه به شوخی گفت: «یا این دو با هم رابطه پنهانی دارند یا فقط خیلی خجالتی هستند.»
این ویدیو به سرعت در فضای مجازی پخش شد و با تایید این خبر که اندی بایرون متاهل است، جستجو برای نام شرکت «Astronomer» در گوگل به شدت افزایش یافت. لیز لزلی، یک مدیر بازاریابی دیجیتال، در لینکدین نوشت: «جنبه مثبت ماجرا این است که حالا دیگر همه ما نام Astronomer را شنیدهایم.»
این شهرت ناگهانی، هیات مدیره شرکت را وادار به واکنش کرد. شرکت Astronomer روز جمعه در بیانیهای اعلام کرد که تحقیقات داخلی رسمی در این مورد را آغاز کرده و روز شنبه، خبر استعفای اندی بایرون، مدیرعامل شرکت، را منتشر کرد. پیت دیجوی، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد محصول، به صورت موقت به عنوان مدیرعامل منصوب شده است.
اما شرکت Astronomer چه کاری انجام میدهد؟
این شرکت که مشتریانی مانند اپل، فورد و اوبر دارد، در زمینه زیرساخت و مدیریت داده برای شرکتهایی فعالیت میکند که قصد دارند از هوش مصنوعی استفاده کنند. در واقع، Astronomer ابزارهای کلیدی را فراهم میکند تا شرکتها بتوانند دادههای خود را با اپلیکیشنهای هوش مصنوعی یکپارچه کنند. این شرکت که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده، بیش از ۳۰۰ کارمند دارد و طبق دادههای PitchBook، تا ماه می موفق به جذب ۳۷۵ میلیون دلار سرمایه از سرمایهگذارانی چون Bain Capital و Salesforce Ventures شده است.
با این حال کارشناسان معتقدند این نوع شهرت لزوما برای شرکت مفید نیست. پیتر دیونپورت، مشاور ارشد استراتژیک در یک شرکت برندینگ، میگوید: «این نوع تبلیغات معمولا مشتریان جدیدی به همراه ندارد. در واقع، این اتفاق تهدیدی برای از بین بردن اعتماد و اعتباری است که طی سالها ساخته شده، به خصوص در صنعتی که اعتبار و قابلیت اطمینان در آن حرف اول را میزند.»
دیدگاهتان را بنویسید